Retourbeleid
Retourvoorwaarden
Mocht u de ontvangen artikelen willen retourneren dient u onderstaande voorwaarden in acht te nemen:
- Producten mogen tot 14 dagen na ontvangst worden teruggestuurd.
- Uiteraard mogen de geretourneerde producten niet gedragen of gewassen zijn en moeten ze voorzien zijn van alle originele labels en verpakkingen.
- Schoenendozen dienen niet gebruikt te worden als verzenddoos. Dit houdt in dat de schoenendozen niet voorzien mogen worden van plakband/tape of stickers. Verpak uw gehele retourpakket dus altijd in ander materiaal, zoals een plastic zak of doos, maar stuur de originele schoenendoos wel mee.
- Bewaar artikelen ook niet in een rokerige ruimte of in een keuken aangezien artikelen met een geur niet als retour geaccepteerd worden.
- Ondergoed is vanuit hygiënisch oogpunt uitgezonderd van de retourprocedure.
- Voeg altijd de geleverde pakbon toe aan de retourzending, voor een makkelijk verwerking van de retour in ons magazijn.
Ontvangstcontrole
Controleer direct na ontvangst van uw bestelling of de artikelen onbeschadigd, compleet en volgens de factuur geleverd zijn. Wanneer u artikelen in gebruik neemt, is de levering officieel geaccepteerd.
Mijn aankoop is verkeerd geleverd, beschadigd of incompleet. Wat moet ik doen?
Controleer direct na ontvangst van de bestelling of de artikelen onbeschadigd, compleet en volgens de pakbon geleverd zijn. Is dit niet het geval? Stuur ons dan direct een mail met een foto van de klacht via info@fashionforless.nl. Vergeet hierbij niet het ordernummer te vermelden. Wij proberen je klacht dan zo snel mogelijk op te lossen!
Kunnen artikelen geruild worden?
Artikelen kunnen niet geruild worden voor andere artikelen. Mocht je toch een andere maat, kleur of product willen dan kun je het product in de juiste maat en/of kleur bestellen in onze webshop. In de tussentijd kun je het ongewenste item retourneren.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wij doen de terugbetaling uiterlijk binnen 14 dagen. Per bank kan het nog verschillen wanneer het geld ontvangen wordt. Als is gekozen voor een duurdere betaalmethode dan de gratis betaalmethode (iDeal), worden de bijkomende kosten voor de duurdere betaalmethode niet terugbetaald. Wanneer er is gekozen voor AfterPay, zal de factuur worden aangepast.
Vraag bij het retourneren van je product altijd om een track & trace code. Zonder deze code kunnen wij in geval van verlies door het verzendbedrijf niets voor je doen.
Wat zijn de retour mogelijkheden?
Wij werken samen met Returnista om jouw retourzending zo makkelijk mogelijk te maken. Via de online tool van Returnista meld je jouw retourzending aan en reken je direct af, de kosten hiervoor komen dus wel voor eigen rekening. De prijs bij PostNL loopt ieder jaar op (€7,25). Samen met Returnista willen we daarom helpen om de retourkosten laag te houden voor onze klanten. De retouropties via Returnista:
Voor Nederland
DHL ServicePoint - €5,50
- Retourneren via je een DHL ServicePoint naar keuze
- Eenvoudig online afrekenen
- Print je retouretiket en plak die zelf op je retourzending
- Let op! Deze optie kan niet in België worden gebruikt.
DHL Ophaalservice - €6,95
- Thuis of op kantoor je pakket laten ophalen
- Eenvoudig online afrekenen
- Geen retouretiket nodig
- Let op! Deze optie kan niet in België worden gebruikt.
Voor België & Nederland
UPS Access Point - €5,50
- Retourneren via een UPS Access Point naar keuze
- Eenvoudig online afrekenen
- Print je retouretiket en plak die zelf op je retourzending.
Meld de retour aan via onderstaande Returnista button of via deze link: fashionforless.returnista.nl
Nog iets onduidelijk?
Bekijk de onderstaande instructievideo.
Voor verdere vragen kunt u ons e-mailen op info@fashionforless.nl of bellen naar +31 252 348 614.